Enoant

Meme Kanseri :

Japonya da yapılan araştırmalar da resveratrol'ün dietlere eklenmesiyle meme kanseri hücrelerinin büyümesini inhibe ettiği ve batı tipi dietlerde ki linoleik asitin büyüme teşvikini bloke ettiğini göstermektedir(23).

Notre Dame üniversitesindeki araştırmalar resveratrolün vit D etkisini arttırma yeteneğinde olduğunu göstermişlerdir(24). Resveratrol androjenleri ve östrojenleri bloke etmekten genleri tamir etmeye kadar çeşitli yollardan kanseri durduran geniş spektrumlu bir ajandır.

Son bilgiler resveratrol'ün eşsiz bir hücre yok etme sistemine sahip olduğunu ve tümör baskılayıcı gen p53 olsa da olmasa da kanser hücrelerini öldürdüğünü göstermektedir. Ayrıca resveratrol'ün meme kanseri üzerine etkisi östrojen reseptör pozitifte,östrojen reseptör negatifte olsa etki etmektedir(26-30). 10-5 m'de resveratrol hücre canlılığını etkilemeden 10-9 m estradiol tarafından yönetilen büyümeyi uyaran etkiyi maksimum düzeyde inhibe etmektedir. Resveratrol doza bağımlı tarzda östrodiolün yönettiği östrojen pozitif mcf -7 hücrelerinin büyümesini engellemektedir(37).

« Geri dönmek için tıklayınız.